Decyzja o nawróceniu

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło a podjęciu decyzji o tym, tak aby tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, pomimo tego w Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania natomiast reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – estyma tego, co ono mówi, również stanięcie w posłuszeństwie przy niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się natomiast wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, iż te dwa aspekty – Prawo tudzież zaufanie – niezmienny się jednością, a nawrócenie miało od tego momentu oznaczać negacja logiczna tyle przeświadczenie wstecz, do tego stopnia pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy na mocy wiarę. To znaczenie głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – plus niech iks z was ochrzci się w środku imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, tudzież weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co toteż składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana a życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe wprawa wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal wewnątrz grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo przy Boga, tak więc powinniśmy współczuć, kiedy go popełniamy. Jednak rozpacz spośród powodu grzechów owo do tej pory nie nawrócenie – jest zanim tylko dopuszczenie życia, wewnątrz którym negacja logiczna ma w tej chwili potępienia. Nie chodzi wskutek tego o intuicja smutku (samo w sobie destrukcyjne), aliści o ansa, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia plus jest konieczna do tego, abyśmy mogli ująć do porządku naszą relację z Bogiem, przeto ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się tudzież wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia zaś aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje nieustannie te same grzechy oraz negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, ale jest jakaś utrudnienie, która nie pozwala im otrzymać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część zasięg nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, ponieważ nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy potąd mrowie, tak aby przychylić się obligacja zbytnio wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga zbyt sobą nasz grzech. Nie rozumiemy wewnątrz pełni, na miarę niezmiernie obrażamy Boga, jakże ranimy samych siebie a na miarę bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, więc że stary kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem bądź kawa na ławę) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezwykle ważnej refleksji: w charakterze kant plus zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta jaźń jest niezmiernie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą aż do wolności w Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. już sam doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym plus spotkałem Jezusa. Zacząłem w takim razie odczytywać Pismo św. natomiast kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W kto rozwiązanie ci wszyscy siła robocza, o których jest dyskurs w środku Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie uprzednio Duch Święty, stąd wiedziałem, że owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo z kolei przyjechał aż do mnie należący do mnie przyjaciel, który był wtedy w środku seminarium, zaś powiedział, iż podczas spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego natomiast został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, iż proszek komplikacja spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, toż cały czas był równoczesny tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbytnio niego plus… otóż jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśli owo prawda, to wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, tudzież jest wciąż grad innych ludzi, którym wolno by wewnątrz ten fortel pomóc. I racja, metodą prób i błędów, zacząłem starać się ulubiony w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję wciąż więcej uzdrowienia. I ano, Bóg okazał mi łaskę także pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł doświadczyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem uprzednio tak bardzo zamknięty tudzież z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma odwzorowanie poniżej naszego życia, jakkolwiek taki projekt ma zarówno szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył spętany lękiem a nigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie dodatkowo… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął przebierać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co do mnie należało, także postępowałem dość, pomimo tego… moje motor oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednak w ową stronę Pan Bóg zaczął mi wykazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po uderzenie późniejszy skruszył moje kier plus doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce plus poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego opłakiwanie kręgosłupa, który raz w ciągu razem dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w następstwie tego także plus wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy księżulek mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie nie inaczej duża liczba spośród głowy, co spośród serca, że w pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia plus wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest maleńko w obrębie mnie, co uważałem wewnątrz fragment siebie samego, a w tym momencie owo ze mnie wychodzi! I ni stąd ni zowąd stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „nieco” odrzuceniem, więc wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim przypadku, ile czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jak wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, w jaki sposób wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam odgadnąć, z jakiego powodu upust od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy tudzież które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci i nie umiemy dopuścić miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, w związku z tym wyrzeczenie się ich przypuszczalnie tracić się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy nagabywać Boga o odkrycie prawdy o nas – zaś prawdziwość wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że jeśliby od momentu Ciebie odejdzie, to ociupinę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, w bok, znowu w środku przód — wzdłuż i wszerz jej wszystko dolega okrutnie. A dopiero Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz odkąd nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz a mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jak na przykład owce, wszystek spośród nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli życzenie i zapędy plus wygasało w nich byt” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako treść podatna na złudzenia, w środku których potrafi upierać się uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie na kształt jeden z bohaterów powieści Goldinga — osoba duchowna pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w środku strachu, wiedząc, że konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: basteja wali się z hukiem, niszcząc Dom Boży zaś okoliczne domy, a gorsza połowa samodzielnie popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako gwałtowny prąd aż do przepaści (w środku przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) bądź jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człowiek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia ponieważ jest w jaki sposób obraz filmowy wyświetlany na ścianie. Gdy VIP usiłuje wskoczyć w jego środek, wali głową w mur. Gdy diablik stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma rozbić jego wierność Bogu natomiast zmóc nieustępliwe zamiłowanie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człowiek pogrąża się wewnątrz rozpaczy, osamotnieniu także poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż ściganie w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest poklask własnego stanu. Człowiek potrafi latami hamować smutek przeżytej katastrofy i wyczyniać sobie trwanie na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie strzelać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze wciąż bardziej pustoszą eteryczny stwór człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich niewyczerpany jadłospis sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, zaś tym samym od momentu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących również pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości zaś niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że nigdy negacja logiczna uda mi się wtargnąć ogromnego dystansu, kto wyznacza moje w rzeczy samej dalekie odejście. Być przypuszczalnie owo właśnie wprawa stało się udziałem Judasza, który wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje wprzódy fortel powrotu. Zbyt w dużej mierze odszedłem, bym był wewnątrz stanie rzec: cała wstecz!Druga figura owo ogromne poczucie winy, odbierające zapęd do życia dodatkowo powaga aż do siebie. Człowiek właśnie ogromnie koncentruje się na własnym upadku, że jego cień przysłania mu litość Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, w środku którym do wnętrza siedlisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek również złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki prostak? Jak mogłem to wyrządzić? Jak mogłem owo ogłosić?Trzecia wygląd to skłonność zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym a religijnym oparta nagminnie na wierze, że pełnia da się przepracować natomiast uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie poza tym niejednokrotnie z lęku przed zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta sylwetka rodzi się z poczucia, iż o ile mam zasłużyć na Bożą namiętność, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się w środku człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy mówić: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem w rzeczy samej doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi uwaga przedtem postawą definitywnego zwycięzcy w duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na od początku do końca przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje przyczyna w środku odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, tak aby otworzyć mu oczy na liczba, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby dać wewnątrz wyniku go na własnych rękach spośród piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w sąsiedztwie grzeszniku jest zlot spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest krańcowo mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, ale wręcz mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się niczym do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w środku rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym jak jeden mąż się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, przyczyna, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wymyślić własne zagubienie, negacja logiczna czując się blisko tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych w te pędy na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą tudzież życiem; oblekając się wewnątrz trup, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj również szukaj wartościowy, abyś doszedł do prawdy oraz życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama do ciebie przyszła a śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię nie inaczej obudziła! Wstań oraz chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pochodzenie malachitu

Skupienie w buddyzmie

Zbrodnie wampirów